sobota 24. prosince 2016

Petrohradské skály

Letošní vánoce jsme s Jankou pojali netradičně - v duchu našeho koníčku. Místo sledování pohádek (sice hezké, ale známe je i pozpátku) jsme vzali auto (nikoliv naše) a vyrazili na odpolední výlet, nejen vyhládnout na večerního kapra. Jelikož budeme trávit vánoce na Rakovnicku, napadly mě Petrohradské skály u stejnojmenného městečka na jihu lounského okresu.

Nepřipraveni, bez mapy, jsme radši nechali auto u pole mezi Chotěšovem a Petrohradem, že půjdeme odsud pěšky. Vodítkem nám měla být zelená značka, o které jsem se domníval, že vede pod Petršpurk, tudíž kolem skal. O lokalitě jsem se dozvěděl s časopisu Turista a věděl jsem, že se pod hradem nacházejí.
Po zelené jsme šli celkem dlouho a různě se kroutili. Dokonce jsme si vylezli na nějaké skály, o nichž jsme si mysleli, že to jsou ony, ale nebyly. Šlo se tedy dále a do cesty se nám postavily další. Mimo to jsme sem tam viděli samostatné balvany v lese. Zřejmě tedy bohatá oblast.
Když už se krátil čas, málem jsme si střihli, zda jít dál, či se vrátit. Janča chtěla pokračovat, tak jsem dal přednost jí, bez stříhání. Ujdeme dvacet kroků a na stromě rozcestník "Petrohradské skály." Zavládlo nadšení a šlo se na průzkum. Pěkné skalní seskupení, to se musí uznat. Žulové skály a roztroušené balvany nebudou úplně neznámé, když je tu ohniště. Pomalu jsme vystoupali až na vrchol skal, odkud jsme viděli zříceninu Petršpurk. Ta se zjevila mezi stromy, čili žádný daleký, natož rozsáhlý výhled to nebyl. Petrohradské skály jsou vhodné k trempingu, ale i k boulderingu. Bouldering je druh lezení provozovaný bez lana na malých skalních blocích nebo nízkých skalách několik metrů nad zemí.
K autu jsme šli raději stejnou cestou – po modré značčce. Tam jsme byli kupodivu rychleji, než jsem čekal. Čtvrtá hodina se blížila a s ní i tma. I taková vánoční procházka má co do sebe.








Žádné komentáře:

Okomentovat