úterý 5. června 2018

Trio rozhleden nad údolím Weißeritz

Nedávno jsem objevil kus za hranicemi dvě nové rozhledny. Nové byly pouze pro mě, jinak zde stojí už desítky let. Přidal jsem k nim jednu, na niž se chystám už déle, a hned byl námět na výlet. K přesunu k hranicím jsem použil první vlak na Moldavu, kde jsem na konečné byl nejhezčí (jediný). Teda až po průvodčí Janě, ale ta tu být musela. Potvrdila mi, co jsem si myslel. Prvním vlakem nikdo nejede, protože jsou lidi líní vstávat a v deset hodin se tu budou mačkat.
Očekával jsem nelehkou trasu a to se nakonec potvrdilo. Kupodivu jsem nestoupal od rozhledny k rozhledně, ale mezi údolími. Věže spíše stály na náhorních plošinách. 
Páteří trasy byla říčka Bystřice, německy Weißeritz. Kolem té jsem se pohyboval nejčastěji. Poprvé jsem k ní sjel z Moldavy do obce Rehefeld-Zaunhaus. Tato byla konkrétně Divoká (Wilde). Netrvalo dlouho a ocitl jsem se v údolí Červené Bystřice (Rote Weißeritz), přesněji ve vsi Schellerhau. Zde mají zajímavou atrakci - větrnou harfu (Windharfe). Najdete ji poblíž botanické zahrady.
Od Červené Bystřice jsem vystoupal do Oberbärrenburgu, kde stojí moderní rozhledna. Je volně přístupná a vstupné se neplatí. Výhled je kruhový, ale při dnešním oparu to žádná sláva není. Na tabuli je však psáno, že jsou vidět i Drážďany. 
Jsem opět u Bystřice, v Kurrort Kippsdorfu. Tyto lázně jsou zajímavé tím, že zde začíná úzkorochodná trať Weißeritztalbahn. Konečnou má ve Freitalu.
Z vedlejšího údolí Pöbelbachu jsem vyjel k dalším dvěma rozhlednám. Téměř neznámé Hirschturm a na Schloßbergu stojící věži s názvem Otto's Eck. Obě jsou kamenné a volně přístupné. Hirschturm je kulatého půdorysu a stojí u lesa ve svahu návrší. Otto's Eck je hranatá věž v podobě památníku. Obě hledí převážně do údolí Bystřice. Blízký zámek Naundorf patří do kategorie neudržovaných a opuštěných staveb, což bych zde v Německu nečekal.
Zpět do Čech jsem chtěl kolem přehrady Lehnmühle, ale moc jsem z ní neviděl. Spíš jsem byl popíchaný od trnů. Naopak mě potěšila cesta podél Divoké Bystřice. Jelo se mírně do kopce, slušným terénem. Ze Schönfeldu jsem údolí musel opustit a vyjet do Hermsdorfu, odkud jsem po hlavní silnici přijel k hraničnímu přechodu na Moldavu. 
Potřeboval jsem se dostat na vlak do Oseka a tak jsem jel z Dolní Moldavy zkratkou přes vrch Bojiště (821 m) na silnici do Dlouhé Louky. V mapách.cz je tu opět vyznačená cyklostezka, ale není tomu tak. 
Na vlak jsem nakonec musel až do Duchcova, kam jsem stejně nedojel. Ve městě jsem si spletl silnice a dojel místo toho do Želének, což ale navadilo. ,,osobák" staví i zde.

Trasa:
Moldava, žst. - Rehefeld-Zaunhaus - Schellerhau - Oberbärenburg - Kurort Kipsdorf - Hirschturm, rozhl. - Otto´s Eck, rozhl. - Hennersdorf - Talsperre Lehnmühle - Schönfeld - Hermsdorf - Moldava - Dlouhá Louka - Osek - Duchov - Želénky, žst.
80 km, 1310 m. př. 

 Schellerhau - větrná harfa

 Rozhledna Oberbärenburg a výhled na sever

 Weißeritztalbahn a nádraží v Kipsdorfu

 Hirschturm a výhled na severovýchod
 Zámek Naundorf

 Otto´s Eck a výhled na severovýchod
 Talsperre Lehnmühle

Žádné komentáře:

Okomentovat