pondělí 17. června 2013

Podruhé do Strupčic, tentokrát úspěšně

Jak již to přes léto bývá, je hřích po noční jít spát, když je slunečno a člověk je relativně schopný fungovat. Viditelnost dnes byla slušná, tak vyrazím na druhý pokus do Strupčic na rozhlednu. Minule se zatáhlo, tak jsem to stočil na Písečný vrch.
Z Loun vyjíždím po deváté hodině v triku, kraťasech a sandálech. Čeká mne tak hodina a něco jízdy, říkám si. Hned od začátku jsem šlápl do pedálů, ve kterých nějak podezřele začíná praskat. Dobroměřice a Lenešice jsem prolétl a vznesl se ke Břvanům. Zde na křižovatce jsem zvolil zlatou střední cestu a zamířil do Výškova, Blažimi a přes Moravěves se ocitl v Havrani, kde jsem byl za hodinku a měl najeto 20 km. To, co jsem vystoupal do Havraně jsem ztratil do Saběnic. V cestě mi stály už jen Sušany, kterými protéká Sušanský potok a Hošnice. Ve Strupčicích jsem byl nakonec až po hodině a půl. Ve vsi byl pohled rozhledny a mohlo se tedy vyjet k ní. Ve výšce 298 m n.m. jsem byl celkem snadno a u rozhledny mi tachometr ukazoval rovných 30 km najetých od baráku. Ve stejnou chvíli přišli k rozhledně žáci místní školy, ale jen se podívali do jámy po těžbě uhlí, kam budu zírat i já, a učitelka zavelela k ústupu, zřejmě zpět do školy.
Rozhledna se jmenuje Maják a je celkem nízká, dřevěná. Výhled je na Krušné hory, České středohoří a nad okolími kopečky vykukují Doupovské hory. Na jih trochu vadí výhledu elektrické vedení.
František se jede válet na Matyldu, ale tam za ním nestačím dojet, jelikož dnes mne tlačí čas.
Od rozhledny se spouštím dolů z kopce s vidinou zkratky do Hošnice. Místo toho objevuji prašnou cestu kamsi na východ. Napadlo mne, že by mohla vést na komořanskou silnici. Naštěstí šli naproti dva z auta a pes. Ti byli pouze u rybníku se psem, tak jsem radši jel zpět po asfaltce která vedla pod rozhlednou a nakonec jsem vyjel u sportovního areálu ve Strupčicích. V Hošnici jsem to "ohnul" na Malé Březno, abych se vyhnul stoupání přes Havraň. V Malém Březně začíná cyklostezka po bývalé trati Počerady  - Vrskmaň a já se vydávám po ní. Jede se celkem pohodlně a na silnici se dostávám v Poleradech. Do Loun jedu trasou jako vždy, akorát s objížďkou z Počerad do Břvan přes Výškov, kvůli opravě silnice.
Celá trasa dala asi letos nejrychleji najetých 64 km. 
Nastoupal jsem pouhých 340 metrů. (311 m n.m.)

Strupčice, rozhledna a výhled na České středohoří, Krušné hory





Žádné komentáře:

Okomentovat