pondělí 17. srpna 2015

Kosobodsko

Takhle nazval oblast našeho dalšího společného výletu Tomáš, když jsem mu navrhl půldenní projížďku. Díky nekončícím horkým dnům, vyjíždím už v půl sedmé vlakem do Žatce, odkud pojedeme vlakem ještě do Kryr.
Za prvním cílem jedeme na jih, směr Černčice. Brzy za městem však zahneme doleva na vedlejší silničku, směrem do Březnice. To mne hodně překvapilo, že taková nějaká ves tu je. Celkem 5 popisných čísel jsem na mapě napočítal. Nad Březnicí je pěkný pohled do mělkého údolí stejnojmenné říčky a za ním Doupovské hory. Později je vidět i Schillerova rozhledna. Dále se dostaneme na hlavní silnici do Plzně, přejedeme divokou křižovatku u Bukova a už šlapeme pod Tobiášovým vrchem. Po hlavní silnici nakonec jedeme až do Jesenice, kde dáme první pivko. Trošku jsem asi namíchl zdejšího štamgasta. Jen si tak sleduji televizi... "Výčepní už jde. Jo. Tamhle, už jde. Já ho vidím. Tak já se na tebe příště vyprdnu." Tak se vyprdni, já přece nejsem slepý a jen koukám, co hrajou.
Ještě než vyjedeme z města, Jedeme se podívat do muzea. Než Tomáš dohovoří s průvodkyní, prohlížím si smírčí kříže před muzeem. Za Jesenicí se napojujeme na CT č. 351 a té se budeme držet po zbytek trasy. Projedeme mezi rybníky Fikači a následně se terén začne zvedat a zhorší se terén. Za táborem s  názvem Račí Hrad už se dostáváme na silnici a po jednom esíčku přijíždíme do obce Kosobody. Zde jsme na vrcholu stoupání a i na nejvyšším místě dnešní trasy. Tam vyfotíme kapli a jedeme do Sosně. V jejím okolí jsou takové zajímavosti, jako třeba Boží kámen, Prameny Javornice či lovecký zámeček Svatý Hubert. V Sosni sice končí silnice, ale pokračuje dále zelená značka s cyklostezkou. Cestou do Klečetného se otevřou výhledy na sever, konkrétně na Džbán. Stále klesáme do Řeřich, odkud pojedeme opět po silnici a zastavíme až v Šanově, v penzionu Na Statku. Tam mají spoustu domácích produktů.
Cyklostezka nás dále vede přes šanovskou zastávku, do Senomat a Rakovníka, kde naše trasa končí, již za horkého odpoledne. 38 km a 359 nastoupaných metrů se rozhodně počítá.


Údolí Březnice
Březnice
smírčí kříže v Jesenici
Soseň
Džbán od Klečetného
sjezd do Řeřich

2 komentáře:

  1. Soseňsko-kosobodsko:záruka kvalitní lesní terénní cykloagroturistiky :-)))
    viz.poslední foto-sjezd do Řeřich,naposled jsem tam sjížděl s Evženem "lovcem"Lysukem!

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, Evžen se ted prohání po Českokamenicku

    OdpovědětVymazat