čtvrtek 17. srpna 2017

Pod Allgäuskými Alpami (3/4)

13.8. - Pod Allgäuskými Alpami

Ranní nebe nad Hindelangem je polojasné. Konečně jsme se dočkali. Dnes nás čeká jízda k snovému zámku Neuschwanstein, k němuž povede nelehká cesta přes další průsmyk.
Vyrážíme před desátou a po pěti kilometrech brzdíme na krásném máměstíčku v Bad Hindelang. Zrovna skončila nějaká mše, tak zvony bijí jak o závod. Konečně mají někde také otevřené IC i v neděli. A těch služeb pro turisty. O tom si leckterá větší města mohou nechat zdát.
Začínáme stoupat na Odberjoch, což není ono sedlo, ale obec. Je potřeba se dostat z 800 m n.m. nad 1100. Začíná krasojízda serpentinami se stále hezčími výhledy. Oberdorf a Bad Hindelang se choulí pod štíty Allgäuských Alp a podívaná je to náramná. Náladu trochu kazí všudypřítomní motorkáři. Smrdí a zbytečně přidávají plyn.
Pěknou zastávkou je Kanzelhütte. Je to chata nad údolím Ostrachu s úžasným výhledem do něj a na okolní hory. Odsud je to do Oberjochu už sranda. Tato obec v 1175 m n.m. nevyniká velikostí, ale polohou mezi horami. My zde děláme občerstvovací a nabíjecí přestávku.
Nejvyšším místem dneška je Oberjochpass v 1176 m n.m. Je zároveň nejvyšším místem silnice "Bundesstraße D 308." Je odsud výhled po okolních horách Allgäuských Alp. Pak už klesneme do rakouského Schattwaldu, kde se budeme stáčet k řece Vils. Ta nás doprovodí až před Füssen. Nejprve se však musíme složitě dostat na tu správnou cyklostezku. Po ní vystoupáme vysoko nad řeku, a následující kilometry jsou cyklistickým zážitkem. Nad námi hory, pod námi řeka. To vše většinou ve stínu stromů, čili žádný hic. V té euforii jsem si ani nevšiml, kde jsme překročili hranice zpět do Bavorska.
Již vedle řeky přijíždíme do Pfrontenu, kde nás upoutává evangelický kostel se střechou až na zem. Odsud volíme cestu podél řeky Vils, což znamená jet podél trati a opět přes Rakousko. Vítá nás jmenovec řeky, městečko Vils. Z něj pokračujeme podél řeky, nikoliv přes jezero Alatsee. Ani zde nejedeme po rovině. Vynese nás to do lesa, kde je bahnitá cesta. My jsme se s tím však poprali a klesli jsme již k řece Lech. Někde nad místem soutoku jsme se trápili v lese.
První co vidíme ve Füssenu je vodopád na řece Lech. Zhodnotíme ho však průměrně. Je totiž umělý a snášet sem kola nemělo téměř cenu.
Městu Füssen dominuje zámek, který v minulosti tutově byl hradem. Jelikož je už večer, návštěvu Neuschwansteinu odkládáme na zítra. Znamená to, že do Garmische zřejmě nedojedeme. Nevadí, užijeme si zítřek, kdy bude doufáme také hezky.
Nyní si pojedeme nakoupit zásoby. Jenže v Lidlu se v neděli narozdíl od ČR nechytáme. Bereme tedy zavděk pizzerii ve stylu fast foodu v jedné ulici vedoucí do centra.
Klasická otázka: kde si usteleme? Zkusíme to u dvou jezer blízko Hohenschwangau. Do něj jsou to 3 km po cyklostezce vedle silnice. Tohle je tady prostě paráda. Před Hohenschwangau odbočujeme doprava na cestu vedoucí k Schwansee. Než k němu dojedeme, objevujeme suprový plac na jedné ukryté louce. Hned toto místo bereme a jako bonus budeme mít výhled na Neuschwanstein. Úžas.
Všechna jezera v okolí jsou dle mapy ke koupání, takže s hygienou nebude problém. Na alpské poměry je voda jako "kafe." To je co říct v 800 m n.m. Menší potíž byla v tom, že jsme si nevybrali moc dobré místo. Na dně bylo hluboké bahno. Děláme tedy očistu ze břehu.
Do stanu zalézáme ještě za šera a stačíme se pokochat nasvíceným zámkem. Už se těšíme na zítra, až se k němu podíváme.

Trasa:
Sonthofen - Bad Hindelang - Oberjoch - Schattwald - Pfronten - Vils - Füßen - Hohenschwangau.