středa 16. května 2018

Pravým břehem Bránou do Čech

Že se nedá podniknout cyklovýlet po pravém břehu Labe mimo hlavní silnici? Není to až tak pravda. Zdůrazňuji výlet, ne polykat kilometry a hlídat si průměr. Na to stačí ,,Labská dvě.'' Výlet, jenž jsem absolvoval já, byl sice náročnější, ale stál za to. Nečekal jsem luxusní cesty ani terén, zato jsem čekal zážitky oku lahodící. Obojí také tak dopadlo. Na níže popisovanou trasu je nejlepší horské kolo. Já ho absolvoval na trekovém s ,,šestatřicítkami" pláštěmi.
Přes Vaňov jsem projel ulicí Čajkovského a pod Vrkočí se napojil na zelenou značku, později na CT č. 3091. Cesta vedla mírně do kopce, ponořila se do lesa, kde byly vedle cesty různé vyřezávané postavičky. Než jsem klesl do Dolních Zálezel, otevřel se přede mnou první dnešní výhled na kroutící se Labe. Naproti se choulil Sebuzín a nad ním se vlnily kopce kolem Varhoště.
Po hlavní silnici jsem musel opravdu jen kousek, než jsem odbočil na vedlejší do Prackovic. V Litochovicích jsem si opět namluvil zelenou značku a absolvoval nejtěžší úsek trasy. Znamenalo to, že jsem místy tlačil. Ale občasné výhledy mi nedovolily myslet na tu námahu. Po úzké cestě jsem dojel k další vyhlídce na Labe. Lepší je naplánovat si výlet na jaro, kdy ještě nejsou kopřivy.
Přijel jsem k úžasné skalní vyhlídce zhruba 100 metrů nad hladinou Labe. Naproti se tyčily tři kříže na Kalvárii. Měl jsem na dlani Portu Bohemicu.
Po cestě jsem dojel ke kapličce nad Malými Žernosekami. Odtud se dá od auta dojít k vyhlídce, je zde asfaltka pro zahrádkáře. Odsud už je to do Lovosic kousek a hlavně z kopce.
Do Loun jsem nakonec nedojel, v Čížkovicích mě chytl déšť a zrovna za chvíli jel vlak.
 
 Mezi Vaňovem a Chvalovem
 Pohádkový les
 Nad Chvalovem
 Mezi Prackovicemi a Litochovicemi

 Vyhlídka nad Portou Bohemicou

Žádné komentáře:

Okomentovat