pátek 10. května 2013

Kolem kolem Kaznějova údolím říček

Počasí oproti předevčerejšímu Kolínsku se nezměnilo, takže údolí říček nad Plzní bude adekvátní k dnešnímu počasí, protože to zní romanticky a dnes je první máj, lásky čas.
Ze žst. Plasy klesám do města abych v centru odbočil doleva na Lomany, kam se jede kolem Lomanského potoka. Cestou stavím u Mozolínského mlýna, po kterém tu však zbyla jen informační tabule, ale místo je to pěkné, na kraji lesa. Do Loman to je mírně do kopce proti proudu potoka, ves to není nijak zajímavá, to následující Lomnička už nějaký ten půvab má. Leží v údolí nejvyšších partií Lomanského potoka. Za vsí se cesta zvedá do kopce a kolem studánky u cesty přijíždím na křižovatku nad Lozou. V Loze se dostávám do údolí Bělé, podél které jedu přes Krašovice a Horní Břízu do Záluží, kde se vlévá do Třemošné. Stejnojmenné městečko je dalším na dnešní trase. Říčka Třemošná, pramenící pod Lišákem mne bude doprovázet přes Českou Břízu, za níž začíná údolí, kterým je pěkná projížďka přes Žichlice do Chotiné. Asfaltová silnička vede jen kousek, ale po polní cestě není špatná projížďka a je na co koukat.
Údolí Dutých Hlav, zajímavý název osady, ale já se už soustředím jaké to bude opustit Chotinou, údolí Třemošné a stoupat do Jarova, Dobříče a klesat do Dolního Hradiště ke Střele. Jestli třemošenské údolí bylo pěkné, tak střelské je krása na druhou, a to bohatě stačí úsek jen k Piplovu Mlýnu. Od něho opět stoupání, tentokrát už poslední a musím přidat, jelikož musím stihnout vlak z Kožlan. Tam vede má trasa přes Borek a Kozojedy, což je až sem do kopce. Hodyně, Dřevec a jsem v Kožlanech. Mířím na zastávku, která je západně od obce.
64,9 km jsem stihl najet od 9 hodin do 14.15, což se mi často nestává, ale moc zastávek a prostojů jsem neměl. Přes 4 říční údolí jsem nastoupal 812 metrů a nejvyšší místo bylo nad Lomničkou, 532 m n.m.

Údolí Lomanského potoka s Lomničkou, Chotiná a údolí Třemošné, Údolí Střely




Žádné komentáře:

Okomentovat