středa 16. listopadu 2016

Černý vrch - tajný soused Egerberku

Černých vrchů je u nás spousty. Každé pohoří minimálně jeden kopec s tímto názvem má. Já jsem při jedné odpolední listopadové vyjížďce navštívil ten, který patří Doupovským horám. Jelikož je na jejich severním okraji, tudíž je veřejnosti přístupný. Jak je známo, velkou část tohoto stratovulkanického pohoří zabírá vojenský újezd. K výletu mě inspiroval znalec Krušných hor Martin Valina, který místo navštívil přede mnou. Dosud jsem o tomto výhledovém kopci nevěděl.
Původně jsem chtěl na tento výlet jet už z domova, ale nakonec jsem to zkrátil a vyjel z Klášterce nad Ohří. Částečně i kvůli západnímu větru. Kolem zámku a Lázní Evženie jsem pokračoval přes Ohře a poté vyjel do vsi Lestkov. Nad ní trůní zřícenina hradu Egerberk. Z ní se na Černý vrch dá také dostat, ale já zvolil lepší variantu. S mírnějším stoupáním i kvalitnější cestou. Z návsi jsem jel po dobré lesní cestě proti toku Rašovického potoka a později podél hranice vojenského újezdu. Po 2,5 km jízdou lesem jsem vyjel na louce, na "polní křižovatce." Poznávacím znamením jsou balíky slámy. Odsud vede vzhůru podél pole cesta, po které se dojede na Černý vrch. Tato cesta je tu proto, aby sem mohli paraglidisti dopravovat své náčiní. Černý vrch je známý hlavně tímto druhem zábavy, je zde startoviště.
Celkem se z Lestkova nastoupá 249 výškových metrů (z 390 m do 639 m). Odměnou je krásný výhled na údolí Ohře kolem Klášterce, Krušné hory a jeho dominanty jako Mědník, Klínovec či Fichtelberg. Je vidět i Chomutov. Krásu výhledu ještě dotvářelo barevné podzimní listí. Úžasné klidné místo, které se díky tomuto článku doufám stane o něco známější.
Zpět jsem se vrátil stejnou cestou do Lestkova a přes Rašovice a kolem Kadaňského stupně přijel na Nábřeží Maxipsa Fíka. Ten tu má nově i svou sochu. Výlet skončil již za tmy na nádraží Kadaň. Krátký, ale účelný výlet byl zpestřením podzimních dní, kdy už teplota a sklon planety ke slunci nedovolují delší výlety.

 Cesta z Lestkova
 Pod Černým vrchem

 Černý vrch
Výhled na západ
Výhled na severovýchod

Žádné komentáře:

Okomentovat