středa 13. července 2016

Od ledovců k palmám: 10/11: Tam, kde to vše začalo

9.7.

Ráno pokračují zvony už od 5:30, ale nás definitivně probouzí ty v půl sedmé. Rozepnu stan a vidím kovovou oblohu. Ani nestačíme rozbalit vařič a nebe nám dává najevo v podobě pár kapek, že je čas odjet. Rychle tedy balíme a sjíždíme do vsi Ruggel, kde rozbalujeme nádobíčko pod lípou u kostela. Pak začne mírně pršet. Prosím o vodu paní před kostelem a díky tomu si mohu prohlédnout kostelní kuchyň. Je stejná jako naše.
Dnes musíme dojet minimálně do Lindau abychom skončili tam, kde jsme poslední červnový den začali. Ze začátku se jede dobře, protivítr žádný. Po dvaceti kilometrech stavíme v rakouském Mäderu u tenisových kurtů, kde se necháme zlákat čerstvými malinami. Chvíli pozoruji jeden pár při hře. Hrají to zhruba jako já. Vše doprostřed na jistotu, jen to nezkazit. Po dalších deseti kilometrech svačíme naposledy ve Švýcarsku, s nímž se loučíme u Fussachu.
Stejnou cestou přes Hard jedeme k Bodamskému jezeru. V něm bychom se chtěli ještě vykoupat, ale nebude to tak snadné, protože pohrdám místem vybrané Jančou s vidinou v lepší. Ale velký omyl! U Bregenzu je kolem jezera doslova hlava na hlavě. Jen tak tak jsme urvali místo kousek od našeho prvního nocoviště. Z klidu nás ruší policie řešící něco o kus dál. Když je po všem, přesouváme se na ono místo. Chvíli tu vegetíme, ale když začíná hustota lidí růst, zvedáme kotvy a posouváme se dále.
Moc daleko jsme se ale nedostali, jelikož u Yacht Clubu máme možnost použití sprchy. To po deseti dnech vítáme. Že je to gratis nás těší o to víc, ale nějakého peníze by nám nebylo líto. Do Lindau zbývá devět kilometrů, ale ty nebudou zřejmě poslední, musíme ještě jednu noc někde složit hlavu. Hned za hranicemi, v Německu se nám líbí jeden plac u jezera, ale tam už pár stanů je. Na druhou stranu to má své výhody, ale uvidíme. Vjeli jsme dnes do čtvrtého státu, což je náš rekord. Další překonáváme v ostrovní části Lindau. Mezi tolika lidmi jsem se snad ještě na kole neprobíjel. Může za to slavnost Stadtfest.
Na nádraží v obchodě se nám první den líbilo puzzle s místní tématikou, ale tahat jsme ho nechtěli. Teď když už bychom chtěli tak ho nemají, prodalo se. To je škoda, ale prodavačka nás odkazuje na Lindaupark. Otevírám mapu a koukám,že je to nákupní centrum směrem na severovýchod. Stejně jsme chtěli někudy za město hledat nocleh. Kupujeme lístky na zitra a vyrážíme. Ještě si dáme v tom mumraji zmrzlinu a pryč odsud.
Lindaupark nebylo těžké najít a tak jdeme zkusit štěstí. V obchodě Müller nakonec kupujeme puzzle s tématem Nového Zélandu, které u nás nemají a když to říká Janča. tak to bude pravda.
Stoupáme dále za město až narazíme na golfové hřiště. Tam se nám líbí jedno zákoutí, které ale je vidět z cesty, jdeme hledat dále. Mezitím nabíráme vodu v Golf Clubu. Jelikož jsem se neměl koho zeptat, obsloužil jsem se sám. Nakonec nacházíme skvělý plac na kraji pole, u silnice kterou ale kryjí stromy. Navíc je odsud pěkný výhled na Lindau, jezero i hory. Prostě paráda. Tímto si doplňujeme poslední stát v kterém jsme byli i spali.
Po deváté hodině náhle slyšíme traktor. Nejdříve zbystříme, ale nakonec se není čeho bát. Jezdit se bude na vedlejším poli. Rachot je to ale takový, jako kdyby nám jezdil u stanu. To jsou nápady, jezdit takhle pozdě na poli. Traktor pole opouští a ještě chvíle očekávání, zda neodbočí přece jen na to naše. Nestalo se tak a my po kochací chvilce můžeme ulehnout. Opět krásně zbarvené vrcholky hor od zapadajícího slunce. Obavy byly zbytečné. Sehnali jsme deset nocí místo pro stan, seženeme i poslední, říkali jsme si odpoledne.

Trasa:
Schellenberg - Rugell - Diepoldau - Fussach - Hard - Bregenz - Lindau.
68 km, 127 m. př., 600 m n.m.