středa 13. července 2016

Od ledovců k palmám 11/11: Komplikovanější návrat domů

10.7. 


Vstáváme v půl šesté, protože na nádraží je to pět kilometrů a vlak jede po sedmé hodině. Ještě spícím městem nebyl problém se proplést a tak máme na vlak půl hodiny rezervu. Dokonce stačíme na peróně uvařit čaj. Vlak nakonec přistavují až pár minut před odjezdem.

Do Mnichova tentokrát pojedeme s DB, spěšným vlakem IRE, což značí InterRegio. Už od rána není cesta tak "easy" jako sem. Jako první to načne průvodčí, jemuž se nelíbí naše bagáže na kole. I přesto, že mu vysvetlujeme, že je to hodně věcí, musí věci na polici. O moc místa ale nepřibylo.
V Mnichově jsme po deváté hodině a já přibližně vím, že za hodinu by nám měl jet vlak do Marktredwitzu. Vlak jede jak jsem se domníval, ale v poznámkách na tabuli běhá nápis "Zug fällt heute aus," zda si to dobře pamatuji. Zjistit stav věci jde Janča. Přichází s tím, že je vlak zrušen a nese nový spoj. Já mezitím našel variantu přes Norimberk. Janča vykročí znovu do informací a přinese spoj v kterém je onen zrušený vlak. Tentokrát tam jdu já. Mladík za přepážkou chybu vidí a tiskne mi jiný spoj přes Landshut. Spokojeně odcházím a než si všimnu, že z Landshutu je tam zrušený Alex, už normálně rostu. Pak mi ale dochází, že z Landshutu už Alex může třeba jet. Potvrzuje nám to i průvodčí, tak už jsme klidní.
V Landshutu tedy čekáme půl hodiny na vlak, který přijíždí pět minut před odjezdem. Zaujímáme pozici v prvním vagónu, ten jediný je klimatizovaný. Já ho však vybral, protože se tam nehrnuly ty davy lidí.
Přichází Marktredwitz a naše poslední přestupní stanice v Německu. Vlak do Chebu ale přijíždí pět minut zpožděn, což není dobré pro přestup v Chebu na rychlík do Mostu. Tam musíme mít totiž místenky na kola, což by mohl být problém. Byl. Průvodčí nás nevzala s tím, že neví kolik kol přistoupí cestou a my ji chápeme. Zamáváme tedy vlaku, koupíme místenky na ten další a jedeme do města na oběd.
Cesta do Mostu také nebyla žádná nuda. Ve Varech nastoupili tři hoši vracející se z filmového festivalu a hned bylo veselo. Jeden z nich byl bývalý občan Ohia a obstojně mluvil česky. Zajímavé na něm byly dvě věci. Stále prohlašoval "Čechy - freedom" a v Mostě se s námi přišel rozloučit až na perón. Měl štěstí, že multifunkční vůz ještě tolik nespolupracuje s lokomotivou a mohl naskočit za jízdy zpět.
Doma jsme byli v půl osmé a poslední den naší dovolené skončil, asi nespravedlivě, ziskem titulu mistra Evropy pro Portugalsko.


Skončila dovolená, která neměla zásadní chybu. Vše vyšlo podle původního plánu a to hlavně díky počasí, kterému děkujeme. Najezdili jsme 530 kilometrů po horách i rovinách. Poznali jsme část toku Rýna a trochu i Innu. Projeli jsme pět státu a v každém z nich jsme aspoň jednu noc spali. Předposlední den jsme čtyři z nich projeli naráz. Pro Janču byli čtyři státy cyklopremiérou, já si připsal pouze Lichtenštejnsko. Vystoupali jsme na naše první dva společné průsmyky. Ke statistikách by toho bylo třeba i více, ale toto stačí.

Panorama Lindau od našeho posledního nocoviště

Žádné komentáře:

Okomentovat