úterý 5. června 2018

Krásná vyhlídka, Stradonka

Za těmito cíli je třeba se vydat na východní okraj okresu Louny. Já jsem tyto cíle navštivil v rámci desetikilometrové procházky s pejskem Godym. Trasu jsem začal po výstupu z vlaku v Peruci.
V tomto městysu si můžete prohlédnout kostel, zámek, Oldřichův dub a navštívit Muzeum české vesnice a soukromou Galerii u Plazíka.
Z Peruce vede modrá značka a naučná stezka směr severovýchod, kudy se přijde na Krásnou vyhlídku. Jde o zastřesený altán s výhledem na České středohoří i Krušné hory. Místo se nachází v lese, nad svahem údolí Debéřského potoka.
Dále se po modré dostaneme do osady Chrastín. Zde je třeba dát pozor. V mapách.cz je odsud na Stradonku zakreslená žlutá značka, ale ve skutečnosti to tak není. My půjdeme dále po modré a všimneme si plechové směrovky s nápisem ,,K rozhledně 1 km." Potom už se držíme cesty, která nás dovede k rozhledně Stradonka.
Tato nízká dřevěná stavba stojí od roku 2009 na místě bývalého valu Hradiště nad Stradonicemi. Je z ní kruhový i daleký výhled. Kromě Krušných hor a Českého středohoří je vidět Kokořínsko, Bezděz i Ještěd. U rozhledny jsou ještě sluneční hodiny.
Odsud už vede žlutá značka do Stradonic, kde je možnost občerstvení v hospůdce na návsi.
Deset kilometrů dlouhý výlet završíme v obci Pátek. Tam nás dovede stále stejná barva značky a Debéřský potok. Cesta prochází lesíkem, vedle pole a pomalu se dojde k chatové osadě. Potok se zde vlevá do Ohře. I v Pátku je často otevřená hospoda. Také zde v sezóně bývá otevřen místní zámek. Je však lepší se dopředu informovat.
Od tohoto výletu jsem moc nečekal, hlavně jsem chtěl proběhnout hafana, ale nakonec jsem byl mile překvapen.



 Krásná vyhlídka
 U Chrastína



 Stradonka, sluneční hodiny a výhled na Hazmburk
 Ohře pod Pátkem

Žádné komentáře:

Okomentovat