středa 13. července 2016

Od ledovců k palmám 7/11: Den u jezera

6.7.

Dnes je stejné ráno, jako to předešlé, jen den bude odlišný. Dnes nás čeká velké nic nedělání, protože jízdenky na vlak z Tirana máme až na zítra. Strávíme tedy celý den u jezera Como a ve městě Colico. Dohlížet na to vše bude dominantní hora Monte Legnone s 2612 m n.m., která nás upoutala už včera.
Plán je najít vyhovující kemp, tam se upíchnout hned ráno, ať nemusíme tahat všechny věci s sebou. Přespali bychom jednu noc a zítra odjeli. Místo kempu jsme ale našli veřejnou pláž, jenž byla dokonce gratis a také se nám líbila. Tím pádem se změnil plán a dnešní den strávíme zde a poté se odebereme na "naší" plážičku.
Nejprve jedeme snídat na promenádu na břeh jezera. Pomalu se tu probouzí život a i okolní hory dostávají živější barvy. I ty palmy se tu také našly. Další činností dneška bude nakoupení došlých zásob. Mimo jiné kupujeme mandlové mléko, které je sladké a je to jedna z mála věcí, co v přepočtu stojí stejně jako u nás. Cena je 1,90.
Pak už následuje vytoužený a zasloužený relax. Zaujímáme polohu pod stromem a strávíme zde prozatím tři hodinky.
Je po 14. hodině a jdeme někam na oběd. Sympatická restaurace v uličce mezi pláží a promenádou má siestu, čili zavřeno. Myslel jsem, že těchto podniků se to netýká, kam mají pak chodit na oběd ti, což mají polední siestu v zaměstnání? Usedáme tedy na promenádě na terase jiné restaurace. Janča si konečně mohla dát vytoužené špagety a já zvolil neitalské jídlo - Texburger. Při placení nás zarazila položka "servizio - 2 eura," a to hned dvakrát. Asi si počítají rovnou spropitné, tak to máme aspoň vyřešeno.
Pokračujeme na pláži, kde se zdržujeme do sedmi hodin. Za celý den zde nebylo narváno. Možná je to tím, že Italové mají prázdniny až od srpna.
Večeříme opět na promenádě, ale tentokrát o kus dále, protože zde probíhá nějaká akce. Místo na pláži nám nikdo nezabral, ani zde nikdo není. Je to zajímavé, že na takovém pěkném místě jsme nepotkali za dva dny ani nohu. Za celý den jsme najezdili 6 kilometrů po městě Colico.