neděle 19. srpna 2018

Chiemgauské Alpy

Salzburger Saalachtal ohraničují tři pohoří. První si představíme Chiemgauské Alpy. Ty odděluje potok Grießelbach od Steinberge a řeka Saalach od Berchtesgadenských Alp. Toto hraniční pohoří má za nejvyšší vrchol Sonntagshorn. Jeho špičatý štít dosahuje výšky 1961 m n.m. Přímo z Loferu jezdí lanovka do známého lyžařského střediska Loferer Alm. Vede tudy i okružní cyklotrasa.

Po ní jsem se projel i já, když jsem si třetí den vybral tuto oblast na projížďku. Vystoupat z Loferu na Loferer Alm ve 1400 m n.m. bylo hodně těžké, ale nakonec jsem byl odměněn pěknými výhledy. Obzvlášť působivé byly zbytky mlhy mezi štíty Berchtesgadenských Alp.
Loferer Alm není rovinatou náhorní plošinou, jak jsem si myslel. Do osady Möseralm jsem se také pěkně zapotil. Musel jsem totiž klesnout až do 1200 m n.m. a znovu se vrátit do 1400. Pobyt v horské chatě Möseralm mi zpříjemňovali dva páry místních důchodců na e-bikách.
Poté mě čekal sjezd do 950 metrů do osady Heutal. Zde jsem nejprve vyměnil píchlou duši a pak navštívil pěkný vodopád Fischbachfall. Kopcům ale konec nebyl. Pořád mě lákal ten Sonntagshorn. Nakonec jsem v sobě našel nějaké fyzické síly a opět se začal šplhat do kopců za posledním dnešním cílem.
Samota Hochalm leží ve 1400 m n.m., čili jsem měl v nohou dalších 500 výškových metrů. Šotolinový povrch a prudký sklon byly dost vyčerpávající. Na samotný Sonntagshorn to už bylo celkem snadné. Když jsem však stanul v 1961 m n.m., zrovna se přihnal mlžný mrak a zahalil výhledy, což byla škoda. Avšak dílčí cíl jsem splnil a mohl si připsal první nejvyšší horu alpského pohoří ve své turistické kariéře.


Trasa:
Lofer - Loferer Alm - Möseralm - Möserstube - Heutal - Hochalm - Unken - Lofer.
53 km, 1770 m. př.

  Reiter Alpe cestou na Loferer Alm

 Loferer Alm
  Hlavní hřeben se Sonntagshornem
  Möseralm
  Sonntagshorn
 Fischbachfall
 Hochalm se Sonntagshornem

Sonntagshorn s výhledem na východ

Žádné komentáře:

Okomentovat