neděle 19. srpna 2018

Kalkstein

Na levé straně Saalachu se zvedá pohoří Steinberge s nejvyšší horou Birnhornem (2634 m). Ten se nachází v podskupině Leoganger Steinberge. Druhá podskupina se nazývá Loferer Steinberge, kde je nejvyšší Ochsenhorn s 2513 metry. Nejzápadnější podskupina se jmenuje Kalkstein a svou výškou a charakterem moc do pohoří nezapadá. Nejvyšším vrcholem je Wallerberg s 1682 m n.m.

A právě poslední podskupina byla mým dalším cílem pro celodenní výlet. Do srdce Kalksteinu jsem začal stoupat až z obce Kirchdorf in Tirol, kam jsem dojel přes Waidring a podél řeky Großache. Kochal jsem se při tom stěnami pohoří Wilder Kaiser.
Na náhorní planinu Kalksteinu to nebyl takový krvák jako předeslý den, navíc byl výjezd zpestřován novými a novými výhledy. Kromě Kaiseru vynikal Kitzbüheler Horn. Oproti včerejšku bylo celý den slunečno a i v těch 1500 m n.m. to dost peklo. Nicméně jsem si jízdu užil a ve střehu jsem musel být až u chaty Gerstbergalm. Odsud mě čekal půlkilometrový ,,tlačink." V mapě je cesta k Wintersteller-almu označená jako pro cyklo, skutečnost tomu však neodpovídá.
Následně jsem zamkl kolo a vyběhl si na Wallerberg. Cesta trvala 10 minut a to, co mě čekalo nahoře, se tězko popisuje. Úchvatný kruhový výhled sahající předaleko k Nízkým Taurám. Díky výhledové růžici jsem mohl poznat i Großglockner a Großvenediger. Před nimi se rozprostíraly Kitzbühelské Alpy. Na západě dominoval Wilder Kaiser a v dáli vykukoval Rofan. Severně poznávám Chiemgauské Alpy a severovýchodně Steinberge. Jde o nejhezčí pohled z Wallerbergu. Zdolal jsem tedy další nejvyšší vrchol, i když jen podskupiny.
Na chatě Winterstelleralm jsem si poručil ,,apfelstrudel'' a ještě chvíli se kochal výhledem na Steinberge za zvuku harmoniky a místních písní.
Sjezd do St. Ulrichu nebyl nic jednoduchého. Cesta byla šotolinová a prudká. Ani do jezera Pillersee jsem se nehrnul. Jeho hladina leží v 800 m n.m. a teplotu bych tipoval tak na 15°C. Nakonec jsem tam ale na chvíli vlezl. V plavkách jem dojel téměr až do Waidringu. Cestou do Loferu jsem se ještě stavil u pevnosti Pass Strub.


Trasa:
Lofer - Waidring - Kirchdorf in Tirol - Kalksteinalm - Winterstelleralm - St. Ulrich - Waidring - Lofer.
65 km, 1149 m. př.

 Kirchdorf, Wilder Kaiser
 Kitzbüheler Horn

 Na náhorní plošině Kalksteinu


 Wallerberg a výhled na sever a jihovýchod
 Pillersee
 Kolem Waidringu
Pass Strub

Žádné komentáře:

Okomentovat